Divinity original sin комплект лук часть 1


Divinity:Original Sin: Знаете ли вы, что? (Часть вторая)

Divinity:Original Sin: Знаете ли вы, что?

Знаете ли вы, что достигший восьмого уровня лучник вполне может раздобыть едва ли не самый мощный лук в игре? С помощью соратников, разумеется.

Следопыту понижаем ловкость до пяти, а скорость увеличиваем до девяти единиц, не трогая восприятие. При первой возможности повышаем скорость до десяти, после чего все очки стоит вбивать в ловкость. Выполняем в Сайсиле все мирные квесты, не вступая в бои. Если до повышения уровня не хватает немного опыта, выйдите героями за северную стену. Охрана закроет ворота, но стоит в поле её зрения появиться монстрам, как часовые тотчас придут на помощь искателям.

Прокрадываемся к порталу и переходу в Сильверглен. Отдаём завещание, получаем опыт. Если есть свиток телепортации – спасаем девушку на втором этаже гостиницы от скелета-подрывника. После этого стоит пообщаться с троллем Фумблом и уговорить Руби навестить его. Благодарный тролль вернёт потраченное вами золото.

Следующая важнейшая задача: сбежать от Лоика; он наверняка останется жив. Набираем следующий груз взрывчатки, подкрадываемся к врагу и взрываем. Восьми бочек должно хватить, взрывчатая стрела также не будет лишней. Лоик оставил ключ от подвала – фанфары!

По непроверенным данным, группа, имеющая в своём составе клептомана, может похитить у Лоика ключ до разговора. Но вряд ли это удастся сделать на седьмом уровне; вору не хватит опыта.

Где взять тетиву и прочие компоненты? Справа от входа в тюрьму Непорочных есть проход в Тёмный лес; идём вдоль берега ручья никуда не сворачивая, пока не придём в посёлок, где разгуливает скелет-торговец Хортун; обладатель весьма ценных вещей. Правда, стоит пересечь мост, как откуда ни возьмись появится ЗиксЗакс с причитаниями о нападении на обитель. Для спасения которой необходимо разрушить гигантский кровавик, причём — непременно тенебриевым оружием. Но об этом поговорим в следующей заметке. Удачи!

Знаете ли вы, что гигантский кровавик почти невозможно разрушить оружием, имеющим дополнительный урон, кроме тенебриевого? Тенебрий Искателя Сердца наносит кристаллу урон, а его же стихия воды – исцеляет. Берём обычное оружие – кинжал, меч или лук – и улучшаем тенебрием; его у нас теперь в избытке. После чего остаётся принять зелье невидимости и пробежать через центральный проход.

Кристалл уничтожается довольно быстро, а к засевшим на левом пути Непорочным можно вернуться позднее, когда лук будет делать больше одного выстрела за раунд. Удачи!

Знаете ли вы, что ведя торг с предполагаемым будущим противником – например, с Лоиком, или призраками на кладбище Сайсила – непременно стоит расплачиваться с ним предметами?

Знаете ли вы, что все обитатели Ривеллона обладают отменным зрением в сочетании с никудышной сообразительностью и глухотой? Попробуйте-ка утащить картину или открыть сундук на глазах не то, что хозяина – случайного прохожего. Моментально последует вызов стражи!

Источник: http://www.gamer.ru/divinity-original-sin/divinity-original-sin-znaete-li-vy-chto-chast-vtoraya

Знаете ли вы, что бесполезное дело – оставлять «про запас» сундук с магическими предметами, надеясь в будущем извлечь из него что-то более стоящее? Локации игры предполагают наличие на них монстров определённого уровня; примерно такого же уровня должны быть и герои, приходящие к ним в гости. Предметы в сундуках за редким исключением будут соответствовать уровню врагов на локации. Хотите получить что-то более серьёзное, чем «синий» предмет? Ищите способ пробраться вперёд; туда, где вам пока что «не положено» быть. Удачи!

При создании героев одному из них обязательно даём умение «Телекинез»: в этом случае для переноса бочек достаточно будет силы в пять единиц. Без «Телекинеза» перенос ёмкостей с взрывчатыми и отравляющими веществами возможен лишь при силе в девять единиц.

Идём вдоль северной стены на восток (направо) до мельницы и обещаем Блоссию отнести завещание в Сильверглен. Передвигаемся вдоль стены Сайсила направо до тех пор, пока не обойдём огненные поля. Осторожно пробираемся по кладбищу, стараясь не попасть в поле зрения сумасшедшего. Выходим к мосту, охраняемому троллем-зомби. Нужно добиться беспрепятственного прохода по мосту либо подобрав правильный ответ, либо всё-таки сразившись с кладбищенским безумцем и его свитой, чтобы раздобыть разговорник.

Идём к Лоику, настоятелю Непорочных и получаем задание на испытание. Проходим заставу у моста и встречаем гоблина-торговца Кадрасказа.

Противник очень силён, но я не был уверен, что состоится ещё одна встреча с ним. Поэтому атаковал, и через мгновение на стороне гоблина выступил весь патруль Непорочных. После загрузки ринулся вперёд, ни на что не обращая внимания, и встретил врага на подходе к мостам. Истратив две трети запаса магических стрел – рукопашные атаки не попадали, — всё же победил его. Опыт и секретные сведения.

Проход по пещере испытаний не составит труда, но перед разговором с Лоиком необходимо запастись десятком взрывчатых бочек – вы же собирали все бочки на своём пути, верно? — другого способа победить врага пока нет. Идеальный вариант – встретить мага со свитой в дверях, ведущих к порталу. Пока один герой разговаривает, второй расставляет бочки.

На двенадцатом уровне для всей свиты Лоика хватило трёх бочек. На седьмом – едва удалось справиться восемью, причём не с первой попытки. Вероятно, сила взрыва возрастает вместе с уровнем героя.

Выходим из портала, обследуем вершину холма и находим лук. Требующий десять очков хода для единственного выстрела.

Значит нужно сделать так, чтобы выстрел был сокрушительным. Идём в деревню Непорочных, прямо в дом к Аттенбере. Похищаем книгу «Руководство по обращению с тенебрием» и даём её прочесть всем героям; после чего спокойно собираем запасы тенебриевой руды. Идём в кузницу; оружия из этого металла в продаже пока нет – не положено по уровню. И не надо: тайно поднимаемся на второй этаж, плавим руду — у одного из героев мастерство обращения с тенебрием должно быть не ниже трёх, «Рукоделие» и «Кузнечное дело» также приветствуются; усиливаем лук. Добавляем к нему тетиву, секстант (подзорную трубу), измученную душу и получаем очень мощное оружие.

Кстати, об избытке тенебрия…Знаете ли вы, что ни в коем случае нельзя расплачиваться с торговцами Сайсила слитками тенебрия? Коварный металл не делает никакого различия между рудокопами и купцами, моментально заражая их гнилью.

Скорее всего, из торговца после гибели выпадет всё, что он у вас купил до этого, но кому вы это «всё» станете продавать? К тому же нельзя исключить массовых атак обиженных коллег торговца вкупе со стражей. А вот купцы Сильверглена то ли привыкли к радиации, то ли знают секрет: тенебрий не оказывает на них своего разрушительного действия. К слову, о выпадении предметов из торговцев…

После гибели врага все проданные предметы вновь поступят в ваше распоряжение, в то время как золото исчезнет неизвестно куда… Почему-то золото вообще любит это дело – исчезать… Удачи!

Но стоит загородиться обыкновенной ширмой, как страу… жители, конечно, жители! – тут же теряют интерес к происходящему.

Release date(s)

November 2013, Beta

January 2014, Full Release June 30th 2014

System requirements

Windows

  • OS: Windows XP SP3 or higher
  • Processor: Intel Core2 Duo E6600 or equivalent
  • Memory: 2048 MB RAM
  • Graphics: HD Intel Graphics 4000 or NVIDIA® *GeForce® 8800 GT (512 MB) or ATI™ Radeon™ *HD 4850 or equivalent
  • DirectX: Version 9.0c
  • Hard Drive: 10 GB available space
  • Sound Card: DirectX9c compliant
  • Recommended:

  • OS: Windows 7 SP1 or Windows 8.1
  • Processor: Intel i5 2400 or higher
  • Memory: 4096 MB RAM
  • Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 550 ti 1GB ram or or ATI™ Radeon™ HD 6XXX or higher
  • Mac

    Minimum:

  • OS: OS X 10.8.5
  • Processor: Intel Core 2 Duo
  • Graphics: Intel HD Graphics 3000/4000
  • Additional Notes: HD3000 & HD4000 benefit from 8Gb of memory
  • OS: OS X 10.9.3
  • Processor: Intel i5 or higher
  • Memory: 4 GB RAM
  • Graphics: Intel Iris (Iris Pro) or ATI™ Radeon™ HD 6XXX or higher or NVidia 6xx series or higher
  • Additional Notes: HFS+ filesystem with case-sensitivity is not yet supported
  • Divinity: Original Sin is an isometric, single-player and cooperative multiplayer fantasy RPG with tactical turn-based combat, a highly interactive world, and lots of choices and consequences. The game will ship with the same editor that Larian Studios used to make the game, allowing anyone to create their own single-player and multiplayer adventures, and publish them online.

    Other games in the series include Divine Divinity, Beyond Divinity, Divinity II: Ego Draconis, Divinity II: Flames of Vengeance and Divinity: Dragon Commander. Note that Divinity: Original Sin is a prequel to Divine Divinity, which is the first game in the Divinity universe.

    Larian Studios launched a crowdfunding campaign on Kickstarter on 27 March 2013, which ended up raising over $1,000,000 (including PayPal pledges) on 26 April 2013. With this funding, they were able to make Divinity: Original Sin available via Steam’s Early Access program. The game was fully released on June 30, 2014.

    Critically, Divinity: Original Sin has received a very warm reception. The game’s MetaCritic score stands at 87, with most reviewers noting that it’s a must have for any RPG fan. Made For Gaming awarded the game with a 9 out of 10 score, stating that «Divinity: Original Sin  iterates on a wonderful style of computer game that no longer receives much representation and easily deserves to be called one of the best RPGs of the present day.» [1]

    Contents

    Story Edit

    You play two Source Hunters who devote their lives to ridding a mysterious energy known as Source from the world of Rivelon. A routine murder investigation unfolds into a much larger and dangerous adventure and the fate of something much larger is placed into your hands.

    Features Edit

    A 3D RPG with Oldschool Roots

    Divinity: Original Sin goes back to the values of memorable cRPGs: isometric, party based, turn based, gripping dialogues, choice and consequence, deep story, profound character and party development, a big interactive world filled with characters and items, systemic elements that create surprising behaviors, free exploration rather than linearity. There is only one main goal, and how you get there is completely up to you. And Divinity: Original Sin does all these things with a modern, state-of-the-art 3D representation.

    Experience Gripping, Party and Turn-based Combat

    Make optimal use of your action points, skills, spells, equipment, and even the environment to overcome the challenges set before you. Hire henchmen to balance out your party. See through the behaviors, and the strengths and weaknesses of your opponents. Bend combat rules to your advantage or suffer miserable defeat. And here’s the kicker: if one party member stumbles upon a turn-based fight all by himself (the party does not have to stay together), the other party members are still running around in real-time. Don’t wrap your brain around the implications on the time-space continuum.

    Play in Co-Op Multiplayer & Engage in Co-Op Dialogues

    Everything is more fun with a friend and so is Original Sin: drop-in, drop-out multiplayer takes care of that, both online and locally. Still, even the best of friends sometimes disagree and that’s just fine: the game supports it, and encourages it. Just like in a pen and paper RPG, we allow the party members to weigh in on decisions. With our unique coop dialogue system, there is no party leader. If both heroes are close enough to a dialogue, both participate and make the final decision together. (This does mean one party member could run off and talk to people and make decisions all by himself. Yes, we support trolls.)

    Social Stats Shape Inter-Player Relationships

    Disagreeing in cooperative dialog doesn’t just influence choice and consequence, it also shapes how well the two protagonists are compatible with one another. Every decision adds to a social stat: what do your heroes’ traits tell about their affinity? Will they end up as friends and even lovers, or do they have to learn to live together out of sheer necessity?

    Get Your Hands Dirty: Create Your Own (Multiplayer) Adventures & Share Them Online

    With Original Sin comes the powerful toolset used by the game’s designers so that you too can make your own role playing tales, which yes, you can play together with your friends!

    Unravel, A Deep & Epic Story, Set In The Early Days of Rivellon

    Turn page after page of a thrilling, but perplexing saga. Bit by bit you’ll add pieces to the puzzle until you find out what people’s real motives are and what your part is in the grand mystery unfolding around you. Taking place well before Divine Divinity and The Dragon Knight Saga, Divinity: Original Sin presents you with a familiar world in another era. But don’t worry, you’ll still meet some familiar faces and we don’t just mean Zandalor!

    Become Part of a Reactive, Living World

    You’re an adventurer, in need of adventurer’s gear, but that doesn’t mean a thing to the merchant whose sword you just stole. If he catches you in the act, he’s bound to call the guards or even attack you! Global reputation, individual attitudes, factions, different types of persuasion, bribing, bidding, stealing, lock picking, pick pocketing, line of sight, hearing, patrols, jail break. It’s all part of the game.

    Endless Item Interaction & Combination Possibilities

    If it’s not nailed to the ground, if it’s not too heavy: you can pick it up, move it, destroy it, interact with it. There are dozens upon dozens of items to find, and even if they do seem useless, experiment with combining items! Found a nice, sturdy branch and some devilishly sharp nails? You now have all the ingredients you need to make a nasty mace. if the thought occurs to you!

    Enhance Your Combat Experience by Manipulating the Environment and Using Skill & Spell Combos

    Using your Source powers, you can channel magical energy in many different ways. For instance, you can manipulate the four elements to work together and against each other as you would expect them to (e.g. ice freezes water, fire melts ice).

    Explore a World Brimming with Diverse Environments, Myriad Creatures and Tons of Desirable Items

    From coastal towns to haunted woods; from war-torn farmlands to frozen wastes inhabited all by creatures that are frightening, lethal and even grotesque, Original Sin has it all. And to go up against your foes even more weapons, equipment and all kinds of magical paraphernalia can be obtained. Remember: this is a game for RPG gamers, by RPG gamers!

    FAQ Edit

    Q: When will this be out?

    A: We are currently aiming for November 2013.

    Q: Will there be a physical release?

    A: Yes.

    Q: Will this be DRM free?

    Q: Why is it called Original Sin?

    A: Hey, no spoilers! The title will become clear as you play through the main story.

    Q: Is choice and consequence important?

    A: Your choices have an impact on the world, and on your party. Sometimes immediately, sometimes it will become clear only after a couple of hours. Choice and consequence for us is important, because it makes the world feel alive, real, and it makes you feel like you have an impact on the world, its inhabitants and its stories. It adds to the replayability. To you, as a player, it will often be hard to make a choice, because it will not always be clear what right or wrong is, or how it will affect the world.

    Q: How big is the game? How long does it take to finish it?

    A: This is always a tough question. Depends on who’s playing: are you any good at combat? Do you read everything you see, leave no stone unturned? Do you want to see every pixel on the map? Do you want to try out different dialogue options and quicksave and reload after trying different things? We think we are making a game that should take on average 40 hours to finish. We also thought this of Divine Divinity, and certain people can finish that in 20 hours, while others spend more than 100 hours in one playthrough.

    Q: What is Larian Studios’ Video Policy?

    A: Our users are encouraged to use our released products for the creation of playthroughs, instructional videos, and similar content. Feel free to publish videos featuring our content on your own website or through services like YouTube and Vimeo. However, we ask you not to take assets (e.g. voices, music, item, or art) and distribute these out of the context of Larian Studios’ games.

    While you’re free to monetise your videos using programs such as the YouTube partner program, charging viewers to access your vidoes or selling or licensing your videos for any kind of payment is prohibited.

    Larian Studios is not responsible for contacting YouTube on your behalf in order to grant permission for use of our content. If you encounter any trouble in this area, a link to this page should suffice as proof of fair use.

    This policy applies only to Larian Studios’ content; if you create a video using a montage of content from various sources (e.g. gameplay footage from games produced by other studios, music from unaffiliated artists), this page is insufficient to provide permission for the use of each of those pieces of content.

    Larian Studios reserves the right to change or cancel this permission at any time in its sole discretion.

    Q: What about the Linux version of Divinity: Original Sin?

    A: It’s coming! It’s closely related to the Mac version of the game, so we want to make sure that version is as good as it can be before we finalize the Linux build.

    Источник: http://divinity.wikia.com/wiki/Divinity:_Original_Sin

    Divinity: Original Sin 2 improves on the original

    But it’s worth waiting for the whole package to be released.

    Shares

    I admit I waste a stupid amount of time struggling with my personal demons, although fortunately they tend to be fairly benign manifestations of self-doubt. But it’s also why I was drawn to Lohse, one of the four playable lead characters with origin stories in the Early Access version of classically-styled RPG Divinity: Original Sin 2. Poor thing, she’s got it much worse. Most of the time she comes off as an ordinary human woman—and to think, I could have chosen a huge red lizard man or a flesh-eating elf that looks like a walking shillelagh—but there’s a key difference. Sometimes, when she’s trying to help a group of folks, the literal demon skulking in the shadows of her psyche will start screaming to kill the whole bunch.

    It makes for good roleplay, at least from what I could tell in the mere nine or so hours of story available in Early Access. The opening hours lack the punch and purpose of the first Divinity: Original Sin, but the details benefit from more attention than before. You can create a custom human, elf, or lizard hero with a blank slate as you wish (or a dwarf with a deplorable beard selection), but I found it’s so much more fun to follow one of the four preset origin stories with their plentiful customized dialog options. You can recruit the three heroes you didn’t choose later, and they often aren’t so chummy. It hints at great replay value, as does a new system of ‘tags’ such as ‘scholar’ or ‘noble’ that affect conversation choices.

    Take the moment when I first found the Red Prince, the ‘red lizard man’ above whom you can also pick up as a follower. I found him on the edge of a tidal pool considering suicide. His vermilion skin won him names like ‘Son of the Sun’ once upon a time, but now, like me, he’s literally washed up, with a slave’s collar around his neck. Maybe it was the demon speaking, maybe it was Lohse, but a Lohse-specific option popped up letting me tell him that suicide might not be such a bad idea. I could have pushed him, I think, but I chickened out. I needed a tank and I knew the way I’d designed Lohse as a ranger wasn’t going to cut it.

    There is great choice available within that limit of four characters, as I could have designed Lohse as one of 12 classes. Combat feels much the same in action as it did in 2014, but Larian enlivened the strategy by factoring in several welcome differences. Each encounter now starts with four out of six action points active, keeping the action going while environmental elements like bottlenecks and pools of water for electric attacks keep smart tactics at the fore. Now you can bless or curse surfaces, thus allowing burning pools of oil to heal friendly units tromping through them while the bad guys fry. Elevation now matters, too, which I found especially allows for some fun in the standalone turn-based PvP arena in which players can use two heroes from an assortment of classes. (It also serves as the best form of replay value in Early Access.) Just ask my friend who forced me to teleport off a bridge and right into a pool of fire he’d made below in the standalone turn-based PvP area. Good times, he’d say.

    Original Sin 2 is still certainly a Early Access game. Most of the time it works so well I could forget that, to the point that I’d sometimes mistake bugs for solutions I just couldn’t figure out. One time the big red lizard and I were clobbering jailers, when one of the rangers suddenly teleported through a wall and into a nearby cell. The turns flew by as we struggled to beat down the door or find the key—it was on him, as it turns out—while he just stared motionless at the wall. On a reload, the presumed bug never happened.

    Or I once clicked on Lizardo to ask what his people do when they go skiing or whatever, only to find a decidedly non-Tolkienian reply: [Coming Soon: Party Dialogs].

    «Ah, yes,» his scaliness then says after I clicked. «For moments of deep personal reflection. How fun.»

    Fun that’s yet to come, importantly. These are rough enough patches to warrant holding out until the full game releases some months down the road, particularly if you’re like me and you can only commit to playing an 80-hour behemoth like the first game once at most. You’ll be plunking out $45/£30 if you act now.

    It wouldn’t exactly be wasted. Original Sin 2 looks better than ever. The visual details here often impress, regardless of whether it’s the refracted sunlight on the waters surrounding a shipwreck-prone island, or in the candlelit corridors of a menacing keep. The music, subtle but strong, comes with a nifty option to choose which instrument dominates the rest.

    Great stuff. But for my money (and yours), I recommend giving it time, unless you feel compelled to support Larian’s work in spite of your own enjoyment. Grand RPGs tend to work best when they’re fully featured and served in full. This is a rough draft—a fine one, but a draft nonetheless.

    For more on Divinity: Original Sin 2, you can watch an hour of gameplay , or check out Tom’s battle with Larian CEO Swen Vincke in the PvP arena.

    Источник: http://www.pcgamer.com/divinity-original-sin-2-improves-on-the-original/

    Essential Tips and Tricks

    Edit Page Last Edit: November 4, 2016 — 1 year ago

    Edit Essential Tips and Tricks

    Edit Restarting is Natural

    You will most likely screw up your first two characters. This is not a bad thing.

    Edit Strapped For Cash

    There is very, very little money to be had early on in the game. This is not indicative of Divinity: Original Sin as a whole. Eventually, you’ll pretty much be bleeding treasure, especially if you do all the quests and explore everywhere.

    It is possible to get away with not stealing, and playing the game as a metaphorical white knight. Many players do it just for the challenge, while others do it to role-play. Whatever you reason, it’s perfectly fine to avoid stealing and just play the game “straight.” However, you will also make things far more challenging for yourself.

    Edit General Gameplay

    Edit Save Early, Save Often

    As a result, this is the best tip we can give, so important that we’ll bold it:

    Battles can occur anywhere, sometimes when you least expect them too. It’s entirely too common to have a simple fight, let your guard down, and suddenly get destroyed a moment later. If you run through the tutorial dungeon in Part 1. you might feel a false sense of security in how the battles generally go. It’s never that easy again.

    Further, battles don’t always go the same way. There is a rather liberal random number generator at work, and quick loading a lost cause of a battle will sometimes be enough to give you a different edge. If nothing else, getting obliterated in a fight might lead you to see openings in the environment you didn’t see before.

    The most blatantly oddity in the rules of the game come from leveling up. When you gain a level, you gain one point each to put into Attributes and Abilities. Your Attributes are things like Strength and Dexterity, which determine the base damage or defense you do. Every level of each Attribute costs exactly one point.

    That means in order to go from 0 to 1 in any ability. it costs 1 Ability Point. To go from 1 to 2 in an ability, it costs 2 more Ability Points, for a total of 3. To go from 2 to 3, it costs 3 Ability Points, for a total of 6.

    Always think ahead when leveling up. At the end-game, specialists will be more valuable than jacks-of-all-trades.

    Edit Enemy Strength Is Static

    As such, the game isn’t exactly open world. It’s designed that you take certain objectives in a relatively specific order. There is some wiggle room, but if an area just seems too strong for you, it’s likely that you shouldn’t be there yet. Explore elsewhere first.

    For the most part, if you are on the same level as the enemies, you should be able to defeat them. If you’re even one level down, you’ll be in for a serious challenge. If you’re more than one level down, you’ll probably get destroyed no matter what tactics you try.

    Your character’s negotiation skill depends on his Abilities. Traits. and bonuses. However, there’s a way to completely cheat the system and “win” the debate without any effort. When the window comes up to play, press right bracket ( ] ) to change to your next character, then press left bracket ( [ ) to change back. That instantly wins the RPS game with no repercussions.

    Edit Stay Well Fed

    Food is cheap, and good meals will increase your Attributes. Sure, food effects are temporary, but any boost is a good boost, especially given the difficulty level of the battles.

    It’s possible to take a quest that does not have a solution until much later. Our Walkthrough will attempt to mitigate confusion as much as possible, but it is a work in progress. Sometimes, a quest will simply be impossible to complete for a while, and there is never a guarantee that you’ll be able to finish it in your current area.

    Edit Being Bad for Fun and Profit

    Have the second Source Hunter loot the house or perform a pickpocket. As long as you stay in the area with washed out colors, you will not be caught!

    In combat. if a character (whether that’s you or the enemy) walks on ice, there is always a chance he will slip and fall, making himself vulnerable (with a 100% chance of being hit until he gets back up), and forfeiting the rest of his turn. You can create ice by finding water (or creating it), then casting a Chill spell on the puddle.

    Edit bring a stack of candles

    Especially in the early game, you will encounter many flammable substances, like the poison splashes that zombies spread. To conserve your fire arrows, loot candles by clicking and dragging them in your inventory. Be mindful that each candle will weigh a pound, so they can easily stack up to a lot of weight.

    Edit Sheathe Weapons

    Edit Interface Tips

    Edit Character Inventory Management

    Instead, either drag the item from one inventory window to another, or drag the item from an inventory window onto the portrait of whoever you want to receive it.

    Also note that during the bartering process, only one character will receive the items being bartered, and only the character who initiated it gets to compare gear stats. If a vendor has equipment that different characters may benefit from (say, he carries a Bow that works for one character and a Sword for another), you may want to barter twice (once with each character) just to make sure the characters will benefit from the trade.

    Generally in order to craft an item, open your inventory, then just drag one ingredient onto another. Some simple recipes include:

  • Empty Potion Bottle + Fly Agaric Mushroom = Poison
  • Arrow Shaft + Poison = Poison Arrow
  • As the Poison Arrow above shows, it’s common for crafted ingredients to be further crafted into more useful items. Arrow shafts can be combined with a wide variety of elemental items to create elemental arrows.

    Edit Map Notes

    Edit Hot Bars

    Источник: http://www.ign.com/wikis/divinity-original-sin/Essential_Tips_and_Tricks

    Larian Studios в данный момент занимаются тем, что создают свою новую RPG, которая называется Divinity: Original Sin. Игра берет все лучшее от классической Ultima VII, разработанной почившей Origin Studios под руководством самого Ричарда Гэриотта.

    Представители сайта GameRanx связались с руководителем проекта и компании Larian, Свеном Винке, чтобы обсудить грядущую RPG.

    Жанр пошаговых RPG находился в стагнации долгое время, ведь последним крупным релизом была Temple of Elemental Evil от Troika Games, и вышла она более десяти лет назад. Кроме того, самая первая игра серии (Divine Divinity) основывалась на боевой системе в реальном времени. Что заставило вас принять решение о внедрении пошагового боя в Divinity: Original Sin?

    Что ж, у нас всегда было желание сделать пошаговую игру. На самом деле, первая Divinity должна была быть пошаговой, но оказалось, что все издатели заинтересованы лишь в Hackn’n’Slash. Общая концепция строилась на том, чтобы смешать исследование и взаимодействие с миром, как в Ultima VII, и боевую систему Fallout.

    Сейчас, когда мы, наконец, пошли путем самостоятельного финансирования и издания наших проектов, мы решили, что можем сделать именно то, о чем всегда мечтали.

    Почему именно приквел, а не прямое продолжение? Есть ли у вас планы по дальнейшему развитию вселенной Divinity после событий второй части?

    Ну, я могу сказать, что нам нужно заполнить некоторую пустоту в истории до заключительной части повествования о Дэмиэне и его отце, и в этом есть доля правды, однако на самом деле нам просто хотелось сделать что-то совершенно иное. Divinity 3 — это то, к чему мы обязательно вернемся, однако это случиться позже.

    Поклонникам могу сказать, что это будет игра об Источнике, ведь он лишь частично упоминался в первой Divinity. Это будет история о рождении Черного Круга. Преимущество здесь в том, что люди, которые никогда не играли в игры серии Divinity, ничего не упустят, а те, кто играл, узнают гораздо больше о том, что случилось в самом начале этой истории.

    В игру можно играть как в одиночном, так и в многопользовательском режиме. Есть ли какие-то серьезные различия в том, как будут протекать две эти игровые сессии?

    Нет. Это RPG, построенная на партийном взаимодействии и вы сможете контролировать группу персонажей. При использовании мультиплеерного режима разница заключается лишь в том, что вам придется разделять контроль с напарником, вплоть до дискуссий в диалогах между членами группы.

    В комплекте с Divinity: Original Sin будет идти редактор. Насколько гибким он будет? Что именно игроки смогут делать с его помощью?

    Они смогут сделать свой собственный мир, используя нарисованный ими арт (или наш, если захотят) и свою историю. Редактор основан на тех методах и технологиях, которые мы сами используем уже много лет. Если мы с его помощью можем сделать RPG во вселенной Divinity, то вы сможете создать еще много чего интересного. Он действительно очень прост в обращении, но, конечно, создание хорошего мир для RPG потребует некоторых усилий, какими бы прекрасные не были инструменты, используемые для этого.

    Есть ли у вас планы по интеграции Steam Workshop? Многие игроки хотят иметь широкие возможности для того, чтобы делиться своими творениями в интернете.

    Да, мы создавали игру держа в уме именно такой тип распространения фанатского контента.

    Остается лишь ждать выхода Divinity: Original Sin. Напомним, что игра появится на полках магазинов в 2013 году эксклюзивно для платформы PC.

    Источник: http://forum.igromania.ru/showthread.php?t=129045

    Some aspects of Divinity: Original Sin are either not explained, explained poorly, or simply hidden. This page is a living page seeking to provide a litany of tips to get the most out of your experience. Feel free to submit your own that are not covered elsewhere on the wiki!

    The tips presented here may be limited in usefulness, depending on what kind of party you have. However, they’re all something to keep in mind when playing.

    Edit Early Gameplay

    At its core, Divinity: Original Sin is a bit of a sandbox that encourages experimentation to see what the engine is capable of. As such, while you might start off with a particular game plan, it’s likely that you’ll back yourself into a corner pretty early. Don’t hesitate to restart if you think a different set of Source Hunters would better serve you.

    Of note, you’ll be fighting a lot of undead in the first few hours. Zombies are strong against all melee, and skeletons are strong against bladed melee. If one (or both) of your first characters prefers swords, you will be at a disadvantage from the outset, and the game will feel more difficult as a result. However, once the undead threat is over with, the game is a bit more balanced, and your swordsmen will start to feel their true power. You should roll up your first two characters with that in mind: do you want to slaughter the undead really easily, or will you go for a more long-term solution while understanding that the game will be pretty tough to start as a result?

    Those early hours will be pretty tough however. Most players generally take a dark side approach: it’s ridiculously easy to steal in this game, and you can even sell stolen items back to their original owners without penalty. There is no morality meter, so stealing and fencing your goods is only profitable for you, assuming you’re not caught in the act..

    If you do decide to steal, note that paintings of all kinds are incredibly valuable, and there are a ton of them in Cyseal.

    It’s a motto that gamers have been familiar with for decades, and Divinity: Original Sin really makes you work with it. Depending on your options in the menu, you can have rolling quick saves (default is five), rather than being limited to just one. Quick loading loads your most recent quick save, but the others stay on call for manual loading.

    Quick save the instant every single battle starts, no matter how minor it seems; quick save immediately after every battle where you like the results no matter how minor it seems.

    Edit Attributes and Abilities Level Up Differently

    One of the most confusing aspects of Divinity: Original Sin is how to level up properly. There is no information in-game on it; it’s just trial and error. We’re here to minimize your error.

    Abilities are things like how good you are at using a particular weapon. Leveling up Abilities make you do more damage with a particular thing, and it makes advanced Skills in that category cost fewer action points, making them more efficient. However, leveling up Abilities is far more expensive than leveling up Attributes: it costs as many points to level as that level represents.

    You don’t have to spend any points when you level. (You don’t even have to spend your Attribute Point right away, although there is no reason to hold off.) That means there will be many times where you’ll want to save up your Ability Point for the next level up. If you make a front-line swordsman (like if you’re using the Knight Preset Class ), and you’re making him a tank, you’ll want to save up his first few Ability Points so you can spend them on making him an Armor Specialist. Putting those points elsewhere is just a waste unless you have a specific plan.

    All enemies in Divinity: Original Sin have a specific level and specific strength. This means that it’s possible for your party to advance a little too quickly and run into enemies that are too strong, thus telling you that you shouldn’t be at that area yet. Conversely, it’s possible that if you missed a dungeon once and find it later, you’ll be able to run through it with impunity.

    Edit Immediately Win Any RPS Game

    When characters need to debate, they will trigger a game of Rock-Paper-Scissors. Generally winning either gives better rewards, or allows you to complete a quest a different way.

    All characters can cook without any additional Abilities. Consult the Food Recipes page to see some of the available meals you can make!

    Edit Quest Confusion

    Unlike other role-playing games, quest items are not necessarily out in the open or signaled overtly. Some may be in bookshelves or in chests, others may be in an otherwise innocuous place. (In the tutorial dungeon, you’ll find a locked chest, and the key for it is in a nearby vase that just looks like all the other vases in the level.) When on a quest, the journal will give you a general idea where to look, but you may need to search through every container in the area to find it.

    Murdering an NPC allows you to take all of his possessions, even if you had bartered with him previously. You can attack anyone by holding CTRL and left-clicking your target, though attacking a friendly in the middle of town is ill-advised. Also, it’s possible to kill a quest-giver and shut down the quest entirely.

    A middle solution if you don’t mind being a little bad is to steal. Characters are generally aware of everything that’s going on their homes unless they are speaking. A common tactic is to have one Source Hunter start a conversation with a mark, then take control of the other Source Hunter. Have the second one start sneaking, and you’ll see most of the world go grayscale, except for a cone of color in the eyesight of the target. See the screenshot below.

    NPCs cannot detect stolen items. It’s entirely possible to steal an item and sell it right back to the person you stole it from. Paintings are especially useful early in the game, especially considering their value-to-weight ratio.

    Edit Ice Walk

    Characters slip often on ice, which becomes a real pain when you discover an ice-themed area. To avoid slipping out of combat. you’ll need to walk. There is no dedicated button to do so, but if you move by holding the left mouse button while the cursor is near your character, he or she will walk rather than run.

    If you’re forced to deal with the ice, you can always cast a fire spell of some kind to melt it.

    Before each fight with a zombie, place a battery of candles on the ground (make sure to seperate the stacks) and light them. Each time a zombie gets injured, a spray of poison will exit it’s body. Click and drag the burning candles into the poison cloud or splash to throw them; this costs only 2 action points and the candles are never destroyed. Because the candles have the quality «Burning», they trigger the poison to explode.

    By pressing Tab, you can draw or sheathe your weapon. Generally, only the character under your direct control have have his weapon out outside of combat. Be sure to sheathe your weapon when you want to talk to someone, or you’ll take a hit to their disposition to you.

    Right-clicking a party member portrait brings up his or her inventory screen. These screens can be dragged around, and multiple inventories can be open at once. This can be useful when you need to give items from one member to another, because click-dragging an item out of an inventory onto the character himself on the game world usually results in a “There’s no room” message. This is referring to the fact that the game thinks you’re trying to place the item on the ground. rather than giving it away, and it can’t finish that command since there is a person standing there.

    Edit Items Aplenty

    Holding down the ALT key will create tool tip boxes for every item that is on the ground. You’ll want to use this often to make sure you pick up every piece of loot, especially in a crowded area.

    Edit Crafting

    • Empty Potion Bottle + Penny Bun Mushroom = Healing Potion
    • Branch + Knife = Arrow Shaft
    • Nine Inch Nails + Hammer = Lockpick

    Edit Tactical Camera

    By default, the Tactical Camera is toggled by pressing the B key. This moves the camera to a top-down perspective, essentially turning the game into two dimensions. This is incredibly helpful when you need to carefully walk around poison or fire, or even out of combat when you can’t quite grasp the perspective of a cluttered room.

    Pressing M brings up your map. You can then set a map note (denoted by a red flag) by double-clicking any area of the map, allowing you to mark areas for whatever reason you wish. Useful if you’re just randomly exploring, but encounter an area too strong for you, allowing you to quickly find it later once you’ve leveled up sufficiently.

    This is incredibly useful for buildings especially. Most buildings get automatic marks on your map only after you walk inside them. Some don’t, and others you might want to mark before you can enter them. You can make as many map notes as you want.

    Characters have multiple hot bars that can be swapped with small arrow buttons near them, or hot keyed with F and R.

    Прохождение Dark Souls 3. Оскверненная Столица — Путь к боссу Гигант Йорм

    После того, как вы изучите предыдущую часть столицы, связанную с Подземельем Иритилла, настало время идти дальше и сразиться с боссом. Начиная от костра, используйте лестницу, чтобы добраться до дна. Не стойте слишком близко к краю, иначе вы будете поражены огненным шаром.

    Идите к мосту, но остерегайтесь горгульи, которая будет стоять на вашем пути. Так как бой с существом на мосту не лучшая идея (здесь очень легко упасть), используйте первое нападение зверя (он поднимется в воздух) в свою пользу и бегите в другую сторону. Если вы хотите убить существо, идите обратно к лестнице, чтобы избежать смертельных снарядов. На мосту есть 8 Onislayer Greatarrow и Большая душа усталого воина на другой стороне.

    При входе в здание, вы столкнетесь с группой врагов на левой стороне. Вы можете убить их, но это не обязательно. При перемещении вправо, следите за горгульей, которая будет налетать на вас. Если вы оставили в живых магов, не приближайтесь к ним, иначе они вступят в бой (не очень хорошая идея, так как они стреляют огненными шарами). Убейте существо, и вы достигнете перекрестка — если вы повернете налево, вы достигнете босса, но вы можете исследовать здание перед вами, и выйти через строительные леса на правой стороне.

    Когда вы окажетесь внутри (здание перед вами), определите местонахождение горгульи, и только потом подходите к группе противников (существо выше, справа). Вы должны выманить существо, используя лук.

    Теперь вы можете разобраться с остальными врагами, расположенные рядом с сундуками. Во-первых, используйте метательные ножи или аналогичные предметы, чтобы отделить их друг от друга (скриншот), так как с ними лучше сражаться по одиночке. Будьте особенно осторожны с пламенем, которое выходит из их ламп; если вы окажетесь слишком близко, вы быстро потеряете здоровье.

    Когда область будет очищена от противников, подойти к сундукам справа (находятся в углу), где вы найдете Эмбер. Два других расположены в центре, и на самом деле это оборотни. Не сражайтесь с ними двумя одновременно. После победы вы получите две ржавые золотые монеты и Большой щит славы.

    Перед тем, как вы окажетесь на арене, выйдите на улицу. Рядом с костром в каменном шаре есть еще три противника. Убейте их и двигайтесь вниз, чтобы встретиться лицом к лицу с еще одним монстром. Пройдите до конца и соберите ржавую монету. Вторая монета расположена рядом с телом, прямо над пропастью.

    Пока не возвращайтесь к мосту, откуда вы пришли. Найдите место, которое показано на скриншоте, и прыгайте вниз. Сделав это, вы найдете Большой лук грозы.

    Вы только что изучили все основные части Оскверненной Столицы. Пришло время отправиться на арену и встретиться лицом к лицу с Гигантом Йормом. Если он является третьим Повелителем Пепла, вы телепортируетесь к Высокой стене Лотрика, где вы столкнетесь с умирающей Эммой. Если нет, то вернитесь к Анор Лондо и убейте Олдрика.

    Помните: если вы следовали квесту Сигварда и освободили его из тюрьмы, он поможет вам выиграть битву. Вы не должны вызывать его сами: будет показана соответствующая кат-сцена, и как только вы зайдете на арену, появится Сигвард. Он может умереть во время этого боя, и если это произойдет, вы сможете забрать с тела его броню, щит и меч Повелитель Бурь.

    Сражение с боссом Гигант Йорм

    Источник: http://guidesgame.ru/publ/walkthrough/dark_souls_3/oskvernennaja_stolica_put_k_bossu_gigant_jorm/14-1-0-112

    Divinity: Original Sin 2 players are killing the toughest enemies by turning them into chickens

    Sometimes the best offense is to run screaming through clouds of poison and flame.

    Divinity: Original Sin is a game known for it’s extremely flexible (and ridiculous) combat. After all, speedrunners routinely beat the final boss by filling a box with barrels until it’s so heavy that simply dropping it on the beast instantly kills it. Fortunately, Original Sin 2 players are already finding equally absurd ways to kill enemies thanks to its much more refined combat. Sure, you could approach Original Sin 2’s tough-as-nails fights in a serious manner, or you could turn your enemies into chickens and watch them murder themselves.

    Starting out?

    With more robust combat and a sprawling story, Divinity: Original Sin 2 is an even more complex RPG that the first. If you’re having trouble getting started, check out our beginner’s guide that’ll make the first 20 hours a little less bumpy.

    Right now, two popular methods involve a skill called Rupture Tendons. It’s a Scoundrel skill purchased from Hilde in Fort Joy once you reach level four. Once an enemy is hit with Rupture Tendons, every step they take causes additional piercing damage. Normally you’d use it on an enemy and hope they’ll take a step or two after, but some clever players have found a way to make Rupture Tendons deal incredible amounts of damage.

    The first method is called the Chicken Combo. While you have to wait until level four to get Rupture Tendons, characters who specialize in Polymorph skills can pick up Chicken Claw from Doctor Leste in Fort Joy at any time (Shadowblade and Metamorph classes start with Chicken Claw, and can pick up Rupture Tendons later with two points in Scoundrel). This spell turns foes into squabbling chickens that run around aimlessly for two turns. Get the idea?

    Reduce any physical armor an enemy has to zero, hit them with Rupture Tendons, follow up by turning them into a chicken, and let natural selection do its job. As the chicken flees (feel free to cast Haste to give your chicken foe a boost), it’ll accrue massive amounts of piercing damage that will kill weaker characters almost instantly. The best part is that Rupture Tendons scales with your basic attack and Finesse values, so the higher level you are the more damage the chicken takes with each step.

    This video shows exactly how it works (potential spoilers):

    The Chicken Combo has quickly become a community favorite, but redditor Ulminati has taken the idea in a bizarre direction: What if you cast Rupture Tendons on yourself?

    You’ll need a character with Necromancer skills Shackles of Pain (sold by Mona in Fort Joy Ghetto at level four) and Living on the Edge (drops randomly around level 11 or is a starter skill for Witch mercenaries hired in act two ). Shackles of Pain forges a link between the caster and a target enemy so that any damage the caster receives is transferred to the victim. Living on the Edge prevents a character’s health from dropping below 1 HP for two rounds.

    See where this is going?

    Reduce the boss’s armor points and have one character cast Shackles of Pain on it, then have your Scoundrel attack that character with Rupture Tendons and your Necromancer cast Living on the Edge so that they’ll stay alive. Now, every step that character takes will do damage that is channeled directly to the boss.

    It’ll transfer an absolutely hideous amount of damage through Shackles of Pain, and probably kill the boss.

    Ulminati

    When it’s your turn again, have your character with Shackles of Pain run around like a headless chicken (preferably through fire and poison to transfer even more damage). If you can run them past other enemies, that’ll provoke opportunity attacks that, again, will transfer to the boss. As Ulminati explains, «Your guy won’t die, but it’ll transfer an absolutely hideous amount of damage through Shackles of Pain, and probably kill the boss.»

    Again, you can cast Haste (sold by Stingtail in Fort Joy Ghetto) to give your shackled character some extra space to run around. The only thing is this combo will leave your character with just 1 HP, so be sure to have some healing ready to go once Shackles of Pain and Living on the Edge wears off.

    It’s a trickier combo to pull off, but Ulminati promises you can fell bosses in just a turn if done properly. And, better yet, this doesn’t appear to be an exploit like the previous combo we wrote about that Larian is already planning on patching out.

    Divinity: Original Sin 2 has only been out for a week, so I can’t wait to see what other kooky ideas people come up with. If you’ve discovered your own deadly combos (bonus points if they’re as ridiculous as these ones) let us know in the comments. And be sure to check out our beginner’s guide if you’re having a little trouble getting started.

    Источник: http://www.pcgamer.com/divinity-original-sin-2-players-are-killing-the-toughest-enemies-by-turning-them-into-chickens/

    Как пройти библиотеку Мангота?

    Cпойлер (щелкните, чтобы прочесть). Кнопок не 3, а 4: 3 на стенах и одна на парапете, там где у входа на полу компас нарисован. Там где-то книжка валяется, в которой имя автора — намёк на стороны света. Смотрите на компасе где север и нажимаете кнопки в том порядке как в книжке написано.

    Как расколдовать ото льда Белую Ведьму?

    Как открыть сокровищницу Бореаса?

    Cпойлер (щелкните, чтобы прочесть). Поговорите со статуей на стене справа от барьера.

    Какие секреты есть в сокровищнице Бореаса?

    Cпойлер (щелкните, чтобы прочесть). — Рандомный толстый лут в конце сокровищницы в гробнице, которую можно открыть только имея книжку Forgotten Language of Faery, которую продает библиотекарша-орк Виктория в Сайсиле.

    — Кольцо Зимы, которое появляется автоматом в инвентаре если постоять некоторое время песередине круглой решетки на полу. Для этого нужно иметь в ивентаре Royal Guard Amulet, который можно взять из сундука рядом с запертым за тремя дверями говорящим колодцем, если решить сник-паззл с четырмя статуями. Разрушать сундук и гробницу нельзя — не выпадет тогда ничего.

    — Документ, подсказывающий где дальше искать Оборотнеовцу.

    Cпойлер (щелкните, чтобы прочесть). 1. В сундуке в Сайсиле в закутке между стеной и домом, где находится столовая Легиона.

    3. В Пещере Порталов в последней комнате в сундуке в правом нижнем углу.

    Все свитки нужно держать при себе, иначе не появится возможность комбинацию набрать.

    Правильная комбинация: 0281

    1. Улучшить репутацию за счет любой основной характеристики (сила, ловкость и пр.) по курсу -2 любой характеристики на Ваш выбор дает +2 к репутации.

    Внимание! Сброс очков навыков (обнуление) приведет к забыванию всех выученных заклинаний, придется их снова искать и изучать. Соответственно надетое на персонажа снаряжение наверняка станет непригодно по требованиям и будет с него снята в инвентарь.

    Во-первых:

    — И наконец, список расположения камней в игре:

    Cпойлер (щелкните, чтобы прочесть). -В клинике. Эвелин просит помочь выбрать одного из больных и при выборе автоматически использует камень.

    -В таверне. Камень находится в комнате, где совершено убийство советника Джейка. Чтобы получить доступ в неё нужно поговорить с Ауреусом.

    -В локации Black Cove. Камень находится в сундуке на корабле в пещере с кучей кнопок, где за дверью-черепом прячется Понтий Пират.

    -Лежит перед входом в карту леса Лукуллы, к северу от горящих полей.

    -В сокровищнице Бореаса.

    -В секретной лаборатории Марадино. Квест на лабораторию дает Фредерик, лежащий на дороге к западу от гоблинской деревни.

    -В логове Мангота. Находится на севере карты, к западу от секретной деревни Immaculates. Нужно не дать ему принести в жертву пленников.

    Источник: http://forums.ag.ru/?board=ti_main&action=display&s=0&num=1403638070&start=1825

    Как открыть барьеры в квесте про инициацию?

    Cпойлер (щелкните, чтобы прочесть). Там для кнопок в полу нужно вес правильный подобрать: если смотреть на барьеры, то 7,5 кг на левую переднюю (тяжёлая бочка подходит как раз), 1 кг на правую переднюю (по-моему свеча подходит), 2 кг на правую заднюю (какое-нибудь оружие подходящее кинуть можно), 5 кг на левую заднюю (ваза вроде подходит).

    Cпойлер (щелкните, чтобы прочесть). 1.Нужно пробраться в замок Бореаса.

    -На середине карты если спасти зайца, бегающего от снеговика, он приведёт к месту рядом с главным входом в замок, где можно пропрыгать по уступам к заднему входу.

    -Можно и без зайца это место найти: вначале надо идти на север карты (до упора), будет дверь в помещение, в конце которого, бой и выпадет свиток для снятия барьера.

    2. В замке нужно убить Бореаса, взять выпавший с него посох и сходить на север в этой же локации в Кузницу Стихий. Там нужно использовать посох на кузницу и освободившийся элементаль огня даст вызывающий его предмет. Сходите с этим предметом к закованной в лёд Белой Ведьме и используйте его — элементаль растопит лёд.

    Где находится Пещера Порталов (Cave of Portals)?

    Cпойлер (щелкните, чтобы прочесть). Нужно для начала пробраться на северо-восток карты леса Лукуллы, там где секретная деревня Immaculates находится. Для этого нужно либо пройти тест инициации, либо взломать замок в подвал в доме Лоика — там будет портал в эту локацию. Прямо к югу под холмом, куда этот портал телепортнёт и будет эта пещера.

    Где найти Weresheep (Овцеоборотня)?

    Cпойлер (щелкните, чтобы прочесть). -Первый намёк на Овецоборотня найдете, откопав про неё книжку в одной из могил на кладбище на карте Сайсила.

    -Второй намек будет в документе в сокровищнице Бореаса.

    -Рецепт на доспех из её шерсти находится в секретной лаборатории Марадино (шерсть Овцеоборотня+Кузница Стихий в Хиберхейме)

    -В фантомном виде её можно откопать в Пещере Порталов в одной из комнат, но нужно восприятие порядка 11.

    -Её тело разгуливает на северо-западе карты Фантомного леса, там где стоит большое кикстартерное дерево со светящимися надписями. Нужно кинуть под дерево Stardust Herb и Овцеоборотень появится. Можно либо уговорить дать, либо снять с её тушки шерсть для доспеха

    Где найти свиток с заклинанием, снимающим барьер над домом Белой Ведьмы?

    Cпойлер (щелкните, чтобы прочесть). Если от беженцев с раненым животным идти на север по дороге до места, где гоблины пьянствуют у цветка большого, то слева от них будет дорожка, ведущая на холм, где полно ловушек. Свиток находится на вершине холма, зарытый в землю.

    Где найти секретную лабораторию Марадино?

    Cпойлер (щелкните, чтобы прочесть). Спрятанный люк в неё находится на холме к западу от гоблинской деревни. Прямо под холмом на дороге лежит NPC Фредерик, который дает квест про импа, связанный с этой лабораторией.

    Где найти свитки (Dusty Parchment) с комбинацией замка для сундука в домашнем измерении?

    2. В сундуке в пещере Хиберхейма, в закутке справа от южной каменно-клыкастой двери, открывающейся нажатием на каменную кнопку прямо перед ней.

    4. В сундуке рядом с телескопом в саду мага в деревне Hunter’s Edge.

    Перераспределение/обнуление характеристик персонажа в процессе игры.

    Cпойлер (щелкните, чтобы прочесть). После использования 7 камней в вашем измерении откроется Зал Тьмы в котором демон Молох предоставит возможность изменять параметры только основных персонажей, он предлагает вам:

    2. Повысить основные характеристики за счет очков способностей по курсу -5 способностей +1 основной характеристики.

    3. Повысить очки способностей за счет талантов по курсу -1 талант +10 способностей.

    4. "Обнулить" персонажа за 1000г.

    Про камни

    — Кровавые камни=осквернённые кровью звездные камни. Инертные серые=использованные кровавые\звёздные камни.

    — По их использовании переход от одного состояния к другому у этих камней происходит неотвратимо в один конец: кровавый камень->звёздный камень->инертный камень. Никакого накачивания кровью и т.п. Инертные камни бесполезны, подбирать и хранить их нет смысла.

    — Для прохода в Храм Источника нужно 10 камней. Собрав все 10 вы откроете все комнаты в домашнем измерении и исчерпаете все диалоги с Зиксзаксом. В игре их несколько больше, так что собирать все не обязятельно.

    Карта Сайсила:

    -В комнате босса Браккуса Рекса под старой церковью.

    Карта Хиберхейма:

    Cпойлер (щелкните, чтобы прочесть). -Под Железной Девой в тюрьме Бореаса. Нужно её уничтожить, чтобы добраться до камня.

    Карта леса Лукуллы:

    Cпойлер (щелкните, чтобы прочесть). -В Сильверглене. Две штуки в подвале дома Лоика. Чтобы открыть подвал, нужно иметь абилку открывания замков 5-го уровня, или взять с тушки Лоика после прохождения теста инициации Immaculates.

    -В храме, где нужно пройти тест инициации Immaculates (на северо-западе карты)

    Источник: http://forums.ag.ru/?board=ti_main&action=display&s=0&num=1403638070&start=2225

    Смотрите еще:

    • Полочка для блочного лука whisker original Полочка для охотничьего блочного лука - полочка предназначена для укладки на нее стрелы, при этом полочка, как правило, оборудована амортизатором, который гасит любые отклонения хвостовой части стрелы по вертикали или горизонтали при натяжке и особенно при выстреле. Этот элемент устанавливается таким образом, чтобы подвести стрелу к […]
    • Чайно-гибридные розы майнцер фастнахт Mainzer Fastnacht (Майнцер Фастнахт)Ч/Г Нет в наличии Tantau Германия, 1964 Чайно-гибридная Mainzer Fastnacht, под разными именами, пожалуй одна из самых известных и широко распространенных сиреневых роз. Многие назовут ее лучшей. Прямостоячий сильнорослый куст достигает 1 м в высоту. Крупные «холодные» серебристо-сиреневые […]
    • Экстракт алоэ внутримышечно или подкожно как колоть алоэ внутримышечно или подкожно Internet Скорая помощь Медицинский портал гинеколог 7 сентября 2011 г. / Наталья / Новосибирск Здравствуйте! подскажите пожалуйста,мне гинеколог назначила после лечения трихомониаза Мукоза композитум и Алоэ жидкий экстракт (внутримышечно). а так же пропить Азитромицин Сумамед во время […]
    • Челябинский завод котельного оборудования п роза Акционерное общество « Завод котельного оборудования » ( АО «ЗКО») современное предприятие энергомашиностроения . Специализированные производства АО «ЗКО» выпускают высокоэффективное котельное и трубопроводное оборудование для применения в энергетике и промышленности . Горелочные устройства от 1 до 40 […]
    • Что сделать чтобы тыква простояла дольше Что сделать, чтобы цветы в вазе стояли дольше Чтобы срезанные цветы в вазе стояли дольше, следует соблюдать некоторые правила. Отдельные правила существуют для каждого вида цветов. Но есть и общие рекомендации. Как раз с них я и начну. Продлить жизнь многих цветов могут:веточка туи, кипариса или герани . Высота вазы должна быть примерно […]
    • Черная смородина лекарственные препараты Сем. камнеломковые - Saxifragaceae Местообитание. На влажных лесных землях, по берегам рек, озер, на болотах, среди черемухи, ольхи, ивы. Заготовка. Плоды собирают летом в фазе созревания. Срывают их руками и складывают в мелкую тару, оберегая от повреждений. Отсортировывают зеленые плоды и другие примеси. Охранные мероприятия. […]
    • Ягоды брусники полезные свойства для почек 23.08.2016 13:01 Автор: Анна Онуку Калорийность и состав ягоды • витамины – A, В, С, Е; Брусника: полезные свойства для организма ягод и листьев В лечебных целях могут быть использованы не только плоды брусники, но и листья растения. На сегодняшний день существует множество препаратов, изготовленных на основе данных […]
    • Чем обработать фикус чтобы блестели листья фикус чтобы листья блестели Фикус – неприхотливое растение, но чтобы оно радовало глаз, надо за ним ухаживать. Кроме света, тепла и полива, это растение любит быть чистым. Тогда оно легко разрастается и привлекает к себе внимание. Вот несколько советов тем, кто хочет видеть в доме красивые (а значит – чистые) листья фикуса . Есть […]